martes, 26 de octubre de 2010

LA VERGONYA DEL VALLÈS ORIENTAL



Com a Protectora rebem constantment informació de problemes amb animals i de gestions criminals per part de l'Administració pero sempre son problemes que cauen lluny de casa.

Aquesta vegada el problema i la vergonya ens cau a la porta de casa. Just a Granollers. Si us plau, us demanem la vostra col·laboració i la vostra replica a l'Administració per acabar amb aquesta situació.

Al CAD de Granollers es pràctica l'eutanasia d'animals sans i dins de poc temps el contracte que hi ha entre aquesta entitat i l'Ajuntament de Mollet finalitzarà. Cap a la segona setmana de desembre aquest contracte posarà fi a anys de relació amb aquesta entitat tant mal portada.

Al CAD de Granollers encara hi han animals de Mollet, 5 gossos (Klaus, Ice, Nelly, Simba i Danae) i 3 gats (Negra, Zurich i Selina). Si a la finalització del contracte no hem aconseguit la seva adopció, els responsables del CAD es treuràn de sobre el problema eliminant aquests 8 animals.

Des de Vallès Natura començarem un intensiu d'adopcions per treure'ls abans de la data, organitzarem jornades, farem cartells, difusions i no ens aturarem en cap moment. També demanarem ajuda al nostre Ajuntament per treure aquests animals d'aquest centre.

Us anirem informant.

Gràcies.

A continuació us reproduim la informació rebuda:

Hola a todos, la carta que adjunto me la ha entregado personalmente una ex-trabajadora del centro de acogida de animales de Granollers que depende de la Diputación y el Consell comarcal, este centro es público, y su gestión se concede por concurso a una empresa privada.

Le doy credibilidad, porque no es la primera vez que alguien me presenta dudas o preguntas sobre el extraño funcionamiento del CAD; a clientes míos que habían encontrado un animal y que llamaban al CAD porque querían saber si ya había encontrado dueño o si estaba bien, les decían que estaba prohibido dar cualquier información sobre el animal que ingresaba en el centro, ni siquiera si estaba vivo o muerto. O animales que yo misma u otro veterinario de la zona habíamos visitado y visto sanos eran enviados por las protectoras al CAD donde eran sacrificados por enfermedades en estado terminal que a los demás nos habían pasado por alto.

Pero no había confirmación, solo dudas , sospechas y muchos rumores. Hace hace unos días, un cliente me preguntó qué podía hacer alguien que había trabajado en el centro y que quería dar a conocer su experiencia. Le recomendé que escribiera una carta contándolo.

Y esta es la carta.

Ya se que hay muchos otros problemas pendientes de solución, que afectan a personas y no a animales, lo que puede hacer que esto pase a segundo plano, pero ya que parte de nuestros impuestos, van por ley a la tutela y control de los animales perdidos o abandonados , me parece que lo mínimo que se debe exigir a las empresas que gestionan estos recursos públicos, es que cumplan la ley.

La idea es difundir la carta y que la gente que se preocupe por el tema envíe un mail al Consell comarcal ( el mail es sanitat@vallesoriental.cat) o a la Diputación (http://www.diba.es/salutpublica/animalsdecompanyia/default.asp ), preguntando sobre el funcionamiento del CAD del Vallés Oriental y pidiendo que se aseguren de que se cumple la ley, antes de renovar la gestión con la misma empresa.

Saludos a todos.

Paula (Veterinaris Granollers)